Thursday, September 4, 2008

`89 reloaded

Toata lumea stie unde a inceput revolutia din 1989 (asta macar la nivelul actiunilor care au fost interprinse in vazul tuturor, ce s-a intamplat in spatele usilor inchise nu vom afla niciodata si oricum e cu totul alta discutie). Revolutia ce a schimbat istoria Romaniei si a deschis o noua cale a inceput in orasul de pe Bega, Timisoara. Un oras unde vantul bate dinspre vest si nu ca in Moldova, unde parca si vantul are miros slav. O zona in care oamenii sunt altfel, gata la orice ora sa isi faca dreptate sau macar sa atraga atentia celorlalti ca totusi nu e bine ce se intampla.

Daca acum aproape 19 ani am avut parte de o revolutie politica, astazi, tot din Timisoara, pare sa se declanseze o revolutie in fotbal.

Primul pas a fost facut si fanii Viola au iesit in strada. Nu am urmarit ce s-a intamplat cu adevarat, dar prima impresie e ca din nou jandarmi au dat dovada de exces de zel si au reactionat violent.

Etapa urmatoare pare sa nu fie una trecatoare pentru ca declaratiile patronului clubului F.C. Timisoara (asa cum se cheama mai nou, ca urmare a acestui scandal) a lansat o idee ce s-ar putea sa cutremure lumea fotbalului:
"I-am dat sute de mii de euro şpagă lui Mircea Sandu. Abia intrasem în fotbal şi mi-a cerut bani la Mamaia ca să fiu arbitrat corect. Merg la detectorul de minciuni, mi-a spus clar că dacă nu-i dau bani, nu o să fiu arbitrat corect. Îi suna pe cei care se ocupă de delegări de faţă cu mine şi le spunea să mă arbitreze corect. După aia, m-am enervat şi nu i-am mai dat, pentru că m-am simţit păcălit, mânjit. Imediat după ce nu i-am mai dat bani, i-a dat acea hârtie lui Zambon"

Tot ce pot comenta fata de aceste evenimente se refera doar la faptul ca ma simt extrem de mahnit si pentru reactia timisorenilor ci pentru felul in care se iau deciziile si cam care este mersul lucrurilor in fotbalul autohton. Mai grav e ca daca ar fi sa generalizam aceasta situatie nu stiu daca am gasi un domeniu in care anumite elemente sa nu se potriveasca perfect intr-o matrice pe care am dori sa o ascundem pentru vesnicie.

Inchei cu o scandare binecunoscuta: "Azi in Timisoara, maine-n toata tara !"

Vreau sa precizez ca simpatia mea pentru Poli nu are nici o legatura cu faptul ca sunt de partea lor in acest scandal.





Later Post: ce va spuneam, presimteam ca asa s-a intamplat. "Jandaremeria Romana isi face treaba". Pe cine prostiti voi ma ?

No comments: