Tuesday, September 9, 2008

Ba ! Ba omuleti ba ! Eu imi cer scuze daca v-am suparat, imi cer scuze daca v-am fost de folos sau daca v-am incurcat, daca v-am iubit sau daca v-am urat, eu imi cer scuze. Am facut 19 ani umbra trotuarelor din orasul asta frumos...... stai ba !

Ce naiba scriu eu aici ? Scrisoare de adio? Asa ar incepe o scrisoare din partea mea...
Cica maine mor, adica murim cu totii. Nu stiu ce mari oameni de stiinta au facut... hmm mai bine copy-paste la cateva paragrafe din doua articolepentru ca nu prea am ce sa sintetizez decat la maxim si pot sa folosesc doar verbul "a muri". Optimistul din mine nu imi da voie sa fac asta, deci:
"Large Hadron Collider (LHC), experimentul care a pus pe jar intreaga planeta va demara miercuri, 10 septembrie, in ciuda protestelor venite din toate colturile lumii. Este, insa, capabil LHC sa aduca Apocalipsa atat de trambitata in presa internationala? Reprezinta acesta un pericol real la adresa Pamantului si, mai mult, la adresa intregului Univers asa cum anuntau cele mai rele scenarii? Opiniile raman impartite chiar si dupa 14 ani de la demararea proiectului."

"Nu este un scenariu SF ci pura realitate. Cauza unor astfel de scenarii? - o masina gigantica, ce reprezinta cel mai scump si cel mai mare experiment stiintific din istorie, “Large Hadron Collider”, o masina ce va fi pusa in functiune in cursul zilei de miercuri. Desi a fost creat pentru a raspunde celor mai arzatoare intrebari ale omenirii, aceasta ar putea, in egala masura, sa distruga intregul Cosmos. Impresionanta masinarie, care a costat peste 4 miliarde de lire sterline, are 29 de kilometri lungime si se afla la o adancime de 92 de metri. A fost construita in apropierea Genevei si este cel mai puternic aparat creat vreodata pentru a deslusi misterele atomului, a fortelor si particulelor care alcatuiesc universul, in speranta ca mecanismele interioare ale materiei si energiei vor fi revelate.."

"Cum functioneaza LHC? S-a spus, pe buna dreptate, ca experimentul LHC este cel mai mare din istoria de pana acum a omenirii. Peste 10.000 de persoane au lucrat timp de 14 ani pentru a putea pune in functiune uriasul mecanism, aflat la aproape 100 de metri adancime, si care se intinde pe nu mai putin de 29 de kilometri. Giganticul accelerator de particule este format din circa 5000 de magneti superconductori, si va accelera protoni in ambele sensuri ale tunelului cu o viteza egala cu 99,9999991 din viteza luminii. Energia dezvoltata in timpul acestui experiment va fi de 100.000 de ori mai mare decat cea existenta in centrul Soarelui, motiv pentru care superconductorii LHC vor fi raciti pana la temperatura de –271,25 C, temperatura minima admisa de natura. Se incearca, astfel, recrearea conditiilor existente in microsecunda imediat urmatoare ipoteticului Big Bang, o situatie de la care oamenii de stiinta asteapta raspunsuri legate de aparitia a tot ceea ce reprezinta astazi Universul."

Eu unul nu am nimic impotriva. Mi-ar placea sa mor asa sau, cum vorbeam cu o prietena, sa salvez lumea devenind un erou mondial. Hai ca am zis-o si pe asta!

AICI gasiti un webplayer cu detalii despre acest mare experiment. Tot aici vom putea vedea maine toate evenimentele live.

Ce interesant e sa vezi cum face bum o mare "chestie" ca aia :))


1 comment:

strumf said...

sac!nu murim maine:p,s-a dus oferta my teddybear friend:P